مجله علمی و خبری محیا

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

منظور از فشرده سازی یا فایل فشرده چیست؟


قطعا کلمه فایل فشرده به گوشتون خورده.

فایل فشرده

منظور از فایل فشرده اینه که چند فایل وابسته و مرتبط به هم رو برای جلوگیری از به هم ریختگی و تا حدودی کاهش حجم داخل یک فایل قرار میدن.(البته این کاهش حجم بعضی اوقات واقعا چشمگیره)

فشرده سازی


بعضی اوقات فایل های نصبی بسیار حجیم یا دارای پرونده های زیاد رو برای دانلود یا به اشتراک گذاری به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و فشرده سازی میکنن که در این صورت شما همه فایل ها رو در یک مسیر دانلود می کنین و با دستور استخراج به طور خودکار همه فایلها به صورت مرتب و پشت سرهم داخل یک فولدر تخلیه میشن.

پسوند های رایج درمورد فشرده سازی rar zip iso و غیره هستند که نام های ذکر شده بیشتر مورد استفاده قرار میگیرن.


لازم به ذکره که تمام فایل های نصبی اندرویدی یا فایل های نصبی در کامپیوتر و هر سیستم عامل دیگه ای جزو همین فایل های فشرده محسوب میشن اما فقط قابلیت نصب روی همون سیستم عامل مختص خودشون رو دارن.
ولی فرمت هایی که قبل تر خدمتتون عرض کردم در همه سیستم عامل ها قابل استخراج و دستیابی هستن.


روش های فشرده سازی


البته این مورد به تفصیل باید در مورد نرم افزارهای مختلف مورد بررسی قرار بگیره ،اما یک روش کلی براش وجود داره که خدمتتون عرض میکنم.


شما میتونین چند فایل و پوشه مرتبط به هم رو داخل یک فولدر مشخص قرار بدین و بعد با کلیک راست روی اون پوشه گزینه فشرده سازی یا compress folder یا compress files رو مشاهده میکنین که بعد از کلیک روی اون گزینه عمل فشرده سازی به تناسب حجم فایل یا فایل های مورد نظر شروع میشه.


یک روش با امکانات بیشتر هم وجود داره اونم بازخوانی از طریق خود نرم افزاره.اونم به این شکل که نرم افزار رو باز میکنین تمام فایل ها و پوشه های مورد نظر رو علامت گذاری یا انتخاب میکنین(drag) سپس با استفاده از گزینه open یا select همه رو وارد محیط نرم افزار میکنید.


شما توی این حالت میتونید فرمت خروجی رو مشخص کنید یا برای فایل مورد نظرتون اطلاعات بیشتر مثل پسورد ،تغییر نام ،درج تگ و هر چیز دیگه ای رو اضافه کنین.


با این تفاسیر امیدوارم تا حدودی با معنی و مفهوم فایل فشرده یا فشرده سازی آشنا شده باشین.



سعی میکنم در مطلب بعدی نرم افزارهای مرتبط با این موضوع رو خدمتتون معرفی کنم و آموزش کار باهاشون رو براتون به اشتراک بزارم.

نظرات و سوال های شما رو تا حد امکان و سوادم پاسخگو هستم.

آموزش ساخت اکانت و ایمیل در سایت یاهو …

شاید این سوال خیلی از کسانی باشد که تازه با اینترنت سروکار پیدا کرده اند و یا برای ارتباط ها و مکاتبات خود نیاز به ساختن یک ایمیل جدید دارند.

!Yahoo mail

احتمالا تا به حال اسم سایت یاهو (Yahoo) زیاد به گوشتان خورده است.(اگر Yahoo را نمی شناسید این مطلب را بخوانید.کلیک کنید) این سایت بزرگ و معتبر از قدیمی ترین ارائه دهندگان سرویس ایمیل و حتی سرویس پیام رسانی مبتنی بر وب (Yahoo messenger) است. البته این سرویس بعد از ورود پیام رسان های قوی تر و با پیشرفت تکنولوژی قدرت خود را از دست داده و جای خود را به آن ها داد.

در هر صورت این وب سایت سرویس ایمیلی بسیار قوی دارد که از دیرباز بسیاری از کاربران در سرتاسر دنیا از آن استفاده می کنند.

حال در این آموزش ما به شما آموزش ساخت اکانت ایمیل یاهو را به شما آموزش می دهیم.

 

ساخت ایمیل یاهو

 

برای ورود به قسمت ساخت ایمیل دو راه وجود دارد:

۱- رفتن به صفحه اصلی سایت یاهو(Yahoo.com) سپس از ناحیه سمت راست بالا گزینه mail

۲- مستقیما وارد صفحه Yahoo mail بشوید. از طریق این آدرس(mail.yahoo.com) یا (login.yahoo.com)

 

پس از وارد شدن به این صفحه شما تصویری مانند زیر مشاهده می کنید:

 

yahoo mail

 

از آنجاییکه شما هنوز اکانت یا حساب یاهو ندارید پس نیار دارید که یک حساب کاربری بسازید. برای این کار روی گزینه Create An Account کلیک می کنید.

در صفحه بعد مطابق شکل زیر از شما اسم ،فامیل ، ایمیلی که دوست دارید به آن نام باشد،پسورد ،شماره تلفن همراه ، تاریخ تولد و در آخر به صورت اختیاری جنسیت را می خواهد.

 

 

اطلاعات مورد نیاز

 

در مورد اسم و فامیل شما هر چه که میخواهید بنویسید و الزاما نیازی نیست اسم و فامیل حقیقیتان را بنویسید.

در مورد ایمیل دلخواه ذکر این نکته الزامی است که اگر مشابه ایمیلی که وارد می کنید در یاهو وجود داشته باشد شما نمیتوانید آن را انتخاب کنید و بایستی آن را تغییر دهید.

 

پیشنهاد می شود اسم ایمیلی که میخواهید بسازید ترکیبی از همان اسم و فامیل که در ابتدا وارد کردید به همراه یک یا چند عدد که بیشتر در خاطرتان میماند، باشد. به عنوان مثال کسی اسم و فامیل را به ترتیب Hassan و Akbari انتخاب کرده است ، با این وجود بهتر است ایمیل تقریبا به شکل زیر باشد:hassanakbari11375@yahoo.com و صد البته که این به سلیقه و نوع نیاز شما بستگی دارد.

 

اگر اسمی که انتخاب می کنید در یاهو باشد به جمله ای قرمز رنگ آن را به شما اطلاع می دهد و از ادامه روند ساخت ایمیل جلوگیری می کند.در هر حال پس از انتخاب یک اسم ایمیل با محتوا و مناسب یک پسورد قوی نیاز دارید تا از ایمیل خود مراقبت کنید که به سادگی قابل دسترسی نباشد.

پیشنهاد ما و تمام سایت ها وشبکه های اینترنتی استفاده از حروف کوچک و بزرگ به همراه اعداد است که به خاطر سپردن یا حدث زدن آن سخت باشد یا اگر هکری قصد استفاده از آن را داشته باشد دیرتر به نتیجه برسد.مثلا Jqpr129ShY

بعد از این مرحله از شما شماره تلفن همراه میخواهد و از آن جاییکه جدیدا اکثر سرویس های مبتنی بر وب از رمز های یک بار مصرف برای ورود استفاده میکنند شما ناچارید این قسمت را صحیح و دقیق پرکنید،تا در موقع لزوم پیام رمز برای شما ارسال شود.

البته شما می توانید بعد از ساخت حساب کاربری در تنظیمات ایمیل خودتان یک ایمیل بازیابی دیگر رابه آن بدهید تا ارسال رمز یکبار مصرف و یا لینک های فراموشی رمز عبور و غیره به آن جا ارسال شود.

پس از این قسمت نوشتن تاریخ تولد (به صورت میلادی) الزامی و نوشتن جنسیت را می توانید به صورت اختیاری پر کنید.

کلید Continue راهنمای شما برای رفتن به مرحله بعد خواهد بود و کلیک روی این دکمه به معنی قبول تمام شرایط و ضوابط سایت یاهو است.

 

قسمت آخر

بعد از کلیک روی کلمه continue به صفحه بعد می روید که به شما شماره تلفن همراهتان را مجددا جهت تایید به شما نشان می دهد و اگر درست بود آن را تایید می کنید سپس یک کد برای شما ارسال می شود که پس از وارد کردن کد و ثبت نهایی آن ، کلمه success به معنی موفقیت آمیز برای شما به نمایش در می آید و شما با کلیک بر روی کلمه Done پس از لحظات کوتاهی وارد محیط ایمیلتان می شوید که از آنجا میتوانید نامه ایمیل بفرستید و یا نامه های دریافتی خودتان را بخوانید.

سخن نهایی:در این نوشته سعی کردیم روش ساخت حساب کاربری در یاهو را برای شما شرح دهیم در صورتی که هرگونه سوال یا مشکلی داشتید در نظرات اعلام کنید تا در اسرع وقت پاسخگو باشیم.

یاهو! (!Yahoo) چیست و چه ابزارها وکاربردهایی دارد؟

شرکت یاهو! (به انگلیسی: Yahoo Inc) یک شرکت آمریکایی چندملیتی است که در زمینهٔ اینترنت و نرم‌افزار فعالیت دارد و دفتر مرکزی آن در سانی‌ویل، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا است. یاهو یکی از سایت‌های اینترنتی است که امکانات زیادی مانند موتور جستجوی یاهو، ایمیل یاهو، یاهو! مسنجر، اخبار یاهو، گروه یاهو، پاسخ یاهو، تبلیغات، نقشه‌های آنلاین، اشتراک‌گذاری ویدئو و عکس، ورزش‌های فانتزی و شبکه‌های اجتماعی را در اختیار کاربران اینترنت گذاشته‌است.

یاهو توسط جری یانگ و دیوید فیلو، در ژانویه سال ۱۹۹۴ تأسیس شد و در تاریخ ۱ مارس ۱۹۹۵، بین مردم شناخته شد. در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۰۹، یاهو کارول بارتز را که مدیر اجرائی سابق دریافت رمز عبور بود، به عنوان مدیر اجرائی و رئیس جدید و عضو هیئت مدیره منصوب کرد.

در روز ۶ سپتامبر ۲۰۱۱، کارول بارتز برکنار شد و تیم مورس به عنوان مدیرعامل موقت شرکت برگزیده شد. در ۴ ژانویه ۲۰۱۲، اسکات تامپسون، رئیس سابق پی پال، مدیر اجرائی ارشد یاهو شد. در ۱۳ می ۲۰۱۲، اسکات تامپسون برکنار شد و راس لوینسون به عنوان مدیرعامل، موقتاً جایگزین او شد و در حال حاضر وی مدیرعامل یاهو است.

به گفتهٔ منابع خبری، در ماه، حدود ۷۰۰ میلیون نفر از وب‌سایت یاهو بازدید می‌کنند. یاهو خود نیز ادعا می‌کند در هر ماه در بیش از ۳۰ زبان، بیش از نیم میلیارد نفر مصرف‌کننده را جذب کرده‌است.

 

تاریخچه

در ژانویه ۱۹۹۴، جری یانگ و دیوید فیلو، دانشجویان فارغ‌التحصیل مهندسی برق دانشگاه استنفورد بودند که وب‌سایتی به نام «راهنمای جری و دیوید برای شبکهٔ جهانی وب» ایجاد کردند. راهنمای دیوید و جری، این قابلیت را داشت که وب‌سایت‌ها را جستجو کند. سرانجام این جستجوگر بهبود یافت و به یکی از جستجوگرهای محبوب جهان تبدیل شد. سرانجام در آوریل ۱۹۹۴، «راهنمای جری و دیوید برای شبکهٔ جهانی وب» به یاهو تغییر نام یافت.

دامنهٔ یاهو (Yahoo.com) در تاریخ ۱۸ ژانویه ۱۹۹۵ ساخته شد.

معنای یاهو

این کلمه برای اولین بار در کتاب سفرهای گالیور مورد استفاده قرار گرفته و به معنی شخصی است که دارای ظاهر و رفتاری زننده است. مؤسسین سایت آ «جری یانگآ» و آ «دیوید فیلوآ»، نام سایت‌شان را yahoo گذاشتند چون فکر می‌کردند خودشان هم این‌طوری هستند.

محبوبیت

یاهو در سراسر دهه ۱۹۹۰ به سرعت بزرگ شد. یاهو به محبوب‌ترین جستجوگر اینترنت تبدیل شد و رشد فوق‌العاده‌ای داشت. قیمت سهام یاهو سر به آسمان کشید؛به‌طوری‌که در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۰، قیمت هر سهم یاهو به ۱۱۸٫۷۵ دلار رسید. در طول این سال‌ها، رقیب دیرینهٔ یاهو، گوگل بوده‌است و هنوز هم از یاهو پیش است. یاهو در سال ۲۰۰۷، برای رقابت با جیمیل، ایمیل خود را نونما کرد. در سال ۲۰۰۸، یاهو چند تن از بزرگانش را اخراج کرد.

پیشنهادهای خرید یاهو

در فوریه ۲۰۰۸، مایکروسافت به یاهو پیشنهاد داد که می‌خواهد یاهو را با قیمت ۴۴٫۶ میلیارد دلار بخرد. یاهو به‌طور رسمی این پیشنهاد را رد کرد و گفت که یاهو حاصل سال‌ها تلاش مدیران و سهامداران بوده‌است. در ژانویه ۲۰۰۹ جری یانگ، کارول بارتز را مدیرعامل و رئیس هیئت مدیرهٔ کرد. در سپتامبر ۲۰۱۱، تیم مورس جایگزین کارول بارتز شد و به‌طور موقت مدیرعامل یاهو شد.

شایعه‌ای در سال ۲۰۱۲

در اوایل سال ۲۰۱۲، پس از انتصاب اسکات تامپسون به عنوان مدیرعامل جدید، شایعات زیادی دربارهٔ اخراج بزرگان یاهو به وجود آمد. در ۴ آوریل ۲۰۱۲، یاهو اعلام کرد که قطعاً ۲۰۰۰ نفر از کارمندانش را (حدود ۱۴٪ کارمندانش را) اخراج خواهد کرد. قبل از اخراج آن‌ها یاهو ۱۴٫۱۰۰ کارمند داشت. در ایمیلی ارسال‌شده به کارمندان اخراج شدهٔ یاهو، اسکات تامپسون از آن‌ها خواست که برای جستجو در اینترنت از جستجوگر یاهو استفاده کنند.

در تاریخ ۱۳ مه ۲۰۱۲، یاهو در یک مصاحبهٔ مطبوعاتی رسماً اعلام کرد که اسکات تامپسون برکنار شده‌است و هم‌اکنون راس لوینسون جایگزین اوست. در ژوئن ۲۰۱۲، یاهو مدیر سابق گوگل، مایکل بارت را به عنوان افسر ارشد درآمد خود استخدام کرد.

جستجوگر

جستجوگر یاهو دومین جستجوگر برتر اینترنت پس از جستجوگر گوگل است که ۶٫۴۲٪ از کاربران اینترنت با این جستجوگر در اینترنت جستجو می‌کنند و ۸۵٫۳۵٪ کاربران اینترنت با جستجوگر گوگل، در فضای اینترنت جستجو می‌کنند. جستجوگر یاهو در واقع رابط بین کاربر اینترنت و وبلاگها و دیگر قسمت‌های اینترنت است. جستجوگر یاهو سال‌های زیادی برترین جستجوگر اینترنت بود که با آمدن گوگل، این عنوان را به گوگل تقدیم کرد.

در تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۰۹، مایکروسافت و یاهو یک قرارداد امضاء کردند که جستجوگر مایکروسافت (بینگ)، قدرت جستجوگر یاهو را داشته باشد.

موتور جستجوی جدید این شرکت با نام OneSearch در سال ۲۰۲۰ راه اندازی گردیده که از دیتابیس بینگ کمک گرفته و تمرکز آن روی حفظ حریم شخصی افراد است.

وب‌سایت

وب‌سایت یاهو در سال ۲۰۱۲، به گفتهٔ وب‌سایت معتبر الکسا، پس از گوگل، فیس بوک و یوتیوب، چهارمین سایت پربازدید جهان شناخته شد. سایت یاهو جذابیت بالایی دارد که در زیر بعضی از سرویس‌های این سایت معرفی می‌شود.

تأمین مالی

یاهو یک سرویس فراهم کرده‌است که اطلاعات مالی یاهو را گزارش می‌دهد. این قسمت از وب‌سایت یاهو در ماه فوریه سال ۲۰۱۰، بیش از ۲۳ میلیون بازدیدکننده داشت.

یاهو در این قسمت قیمت سهام نرخ ارز، سهام، شرکت منتشرکننده در مطبوعات و گزارش‌های مالی، ارزیابی سهام و برخی از ابزارهای میزبانی برای مدیریت امور مالی شخصی را اطلاع می‌دهد.

فلیکر

فلیکر یکی از معروف‌ترین سایت‌های اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است که در سال ۲۰۰۴ ایجاد شد و در سال ۲۰۰۵ توسط یاهو خریداری شد. این سایت علاوه بر اشتراک‌گذاری ویدئو و عکس، امکان وبلاگ‌نویسی را نیز دارد. یاهو در ژوئن ۲۰۱۱ گزارش داد که فلیکر تاکنون ۵۱ میلیون عضو و ۸۰ میلیون بازدیدکنندهٔ منحصر به فرد دارد. در اوت ۲۰۱۱، منابع خبر دادند که در فلیکر بیش از ۶ میلیارد عکس وجود دارد و این آمار هم چنان رو به رشد است. دسترسی به عکس‌ها و ویدئوهای فلیکر، نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارد. تنها کسانی در فلیکر امکان اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو را دارند، که در فلیکر حساب کاربری ایجاد کرده باشند. برای تلفن‌های همراه، با استفاده از نرم‌افزار (اپلیکیشن) که مخصوص سیستم عامل اندروید و ویندوز فون ۷ تلفن همراه است، به کاربران فلیکر در تلفن همراه هم امکان استفاده از این امکانات داده شده‌است.

بازی‌ها

بازی‌های یاهو بخشی از وب‌سایت یاهو است که در آن کاربران یاهو می‌توانند یا به تنهایی و یا با دیگر کاربران یاهو بازی کنند. بازی‌های یاهو معمولاً جاوا و فلش است و بعضی دیگر نیز برای اجراشدن، باید دانلود شوند.

این سایت، هم چنین ویژگی‌های «همه ستاره» برای کاربران را دارد که کاربران همه ستاره در بازی‌های یاهو امتیازات عالی می‌گیرند. کاربران همه ستاره، بدون دانلود بازی‌ها نمی‌توانند آن‌ها را بازی کنند. هم‌اکنون نام این بخش بازی‌های ویدئویی است که قبلاً بازی‌ها دامنه بوده‌است. در آوریل ۲۰۱۱، تعداد بازی‌های یاهو به ۱۴۰۰ رسید که بیشتر آن‌ها در خارج توسعه داده شده‌اند.

ایمیل

ایمیل یاهو، یکی از معروف‌ترین و بهترین سرویس‌های ایمیل است که توسط یاهو به صورت رایگان ارائه شده‌است. این سرویس ایمیل رایگان، در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد و با ۳۱۰ میلیون کاربر در اکتبر ۲۰۰۷، دومین سرویس ایمیل محبوب در ایالات متحده آمریکا و سراسر دنیاست.

ایمیل یاهو تا به حال سه نسخه داشته‌است. اولین نسخه از ایمیل یاهو که ایمیلی سنتی و کلاسیک (قدیمی) بود، در سال ۱۹۹۷ معرفی شد که تنها شامل رابط کاربری بود. نسخهٔ دوم ایمیل یاهو نیز در سال ۲۰۰۵ معرفی شد که شامل رابط کاربری جدید، قابلیت جستجوی بهبودیافته، آدرس خودکار کامل، زبانه‌ها و ویژگی‌های دیگر بود. نسخهٔ سوم ایمیل یاهو نیز در اکتبر سال ۲۰۱۰ منتشر شد که ایمیل یاهو (بتا) نام گرفت، که شامل طراحی جدید، بهبود عملکرد، قابلیت جستجو و یکپارچگی بهبودیافته در فیس‌بوک بود. در ماه مه ۲۰۱۱، تست بتا برای نسخهٔ جدید متوقف شد و همین نسخه ادامه یافت.

در اوایل سال ۲۰۰۸، یاهو ذخیره‌سازی ایمیل‌های نامحدود برای کاربران را شروع کرد تا رقیبانش را کنار زند.

در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۰۸، یاهو مسنجر با ایمیل یاهو یکپارچه شد.

برای ساخت ایمیل یاهو اینجا کلیک کنید.

مسنجر

یاهو مسنجر (گاهی اوقات به اختصار YIM یا YM)، معروف‌ترین نرم‌افزار چت (گفتگوی اینترنتی) است که توسط یاهو ارائه شده‌است. یاهو مسنجر به صورت رایگان ارائه شده‌است. برای ورود به سیستم یاهو مسنجر، باید ایمیل و رمز عبور ایمیل خود را وارد کنید و وارد اتاق‌های چت شوید.

این نرم‌افزار پیام‌های متنی را با بالاترین سرعت ممکن می‌رساند و هم چنین کاربران این نرم‌افزار در سراسر دنیا می‌توانند تصویر طرف مقابل را از وب‌کم دریافت کنند. یاهو به‌طور رسمی اعلام نمود که تمام چت‌روم‌های عمومی خود را تعطیل می‌کند. یاهو در این خبر که در سایت رسمی خود منتشر کرد، اشاره کرد که تا تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲، این سرویس کاملاً از دسترس خارج می‌گردد و همین گونه شد. یاهو گفته که هدف از این اقدام، آغاز کار بر روی سرویس‌های جدید، تمرکز و بهبود سرویس‌های فعلی است.

سرویس یاهو مسنجر در حال حاضر منسوخ شده و نرم‌افزار آن غیرفعال می‌باشد.

فیلم‌ها

فیلم‌های یاهو، یکی از بخش‌های وب‌سایت یاهو است که شامل کلیپ‌ها، اطلاعات اداری، داستان و فیلم تئاتر است. بخش فیلم‌ها در یاهو نیز دارای عکس‌های مختلف و گالری عکس‌های بازیگران است. کاربران در این قسمت می‌توانند بررسی‌های کاربران دیگر، توصیه‌های شخصی فیلم و خرید آنلاین بلیط فیلم را بررسی کنند.

موسیقی‌ها

موسیقی‌های یاهو، متعلق به شرکت یاهو است که ارائه‌دهندهٔ انواع خدمات موسیقی مانند رادیو اینترنتی، فیلم‌های موسیقی، اخبار، اطلاعات مربوط به هنرمندان و برنامه‌نویسی اوریجینال است. کاربرانی که در یاهو حساب کاربری ایجاد کرده باشند، امکان دسترسی به صدها هزار موسیقی مرتب‌شده بر اساس نام هنرمند، آلبوم، موسیقی و سبک موسیقی را دارند.

یاهوی من

یاهوی من، به کاربران یاهو اجازه می‌دهد بر روی یک صفحه ویژگی‌های مورد علاقهٔ خود را پیدا کنند.

اخبار

اخبار یاهو، مبتنی بر اخبار گردآوری شده توسط یاهو است. این اخبار دربارهٔ ایالات متحده آمریکا، جهان، کسب وکار ، سرگرمی، دانش، بهداشت، آب و هوا، اخبار عکس، عملیات و … است.

مقالات اخبار یاهو از اخبارهای دیگر مانند آسوشیتد پرس، رویترز، خبرگزاری فرانسه، فاکس نیوز، هفت اخبار، اخبار بی‌بی‌سی و … است.

نخستین‌بار اخبار یاهو در سال ۲۰۰۱ بر روی وب‌سایت یاهو منتشر شد. اخبار یاهو ایدهٔ مهندس نرم‌افزار آن تونی تام بود و توسط وی اجرا شد.

اخبار یاهو در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۶ غیرفعال شد و با توجه به نظرات دوباره در تاریخ ۲ مارس ۲۰۱۰ فعال شد. اخبار یاهو دوباره بین ۱۰ دسامبر ۲۰۱۰ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۱ غیرفعال شد و هم‌اکنون فعال است.

املاک

املاک یاهو، توسط یاهو در ماه ژوئن سال ۱۹۹۸ ساخته شد و خدماتی مانند خریداران خانه، فروشندگان و مستاجرها را شامل می‌شود. این بخش از وب‌سایت یاهو، با دسترسی به بیش از ۴ میلیون نفر برای فروش و اجارهٔ آپارتمان، خانه، املاک و مستغلات، یکی از بهترین وب‌سایت‌های خرید و فروش و اجاره املاک است. املاک یاهو، کاربران یاهو را با ابزار مفید املاک و مستغلات، خریداران خانه، ردیابی ارزش خانه و به دست آوردن وام‌های مسکن کمک می‌کند. در ژوئیه ۲۰۱۲، در املاک یاهو، ۴ میلیون ملک قابل‌فروش در دسترس بودند.

صفحهٔ نمایش

صفحهٔ نمایش یاهو (قبلاً یاهو ویدئو)، یکی از وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدئو است که کاربران در آن می‌توانند ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارند. (آپلود کنند) این سرویس اینترنتی توسط یاهو ایجاد شد و تحت مالکیت یاهو است.

در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۰، امکان آپلود عکس برداشته شد. در اکتبر ۲۰۱۱، یاهو ویدئو به صفحه نمایش یاهو تغییر نام داد.

خرید

خرید یاهو، سرویس خرید یا مقایسهٔ قیمت می‌باشد. در ماه آوریل سال ۲۰۰۴، یاهو در ۶ کشور سرویس مقایسهٔ قیمت کلکو (Kelkoo) را راه‌اندازی کرد.[۶۳]

ورزش‌ها

ورزش‌های یاهو، در تاریخ ۸ دسامبر ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد. این بخش از سایت یاهو، بیشتر اطلاعات خود را شرکت Stats دریافت می‌کند. ورزش‌های یاهو، برگرفته شده از نوشته‌های نویسنده‌های مختلف و صفحات تیم‌ها در تقریباً هر رشته ورزشی در آمریکای شمالی است. (قبل از راه‌اندازی ورزش‌های یاهو، عناصر خاصی از سایت به عنوان صفحهٔ رتبه‌بندی یاهو شناخته شد.)

مسافرت

مسافرت یاهو، سایتی پژوهشی از سفر است. مسافرت یاهو، راهنماهای سفر، رزرو و خدمات را ارائه می‌دهد.

محصولات و خدمات

وب پورتال یاهو خدمات بسیاری را مانند سرگرمی و اطلاعات ورزشی ارائه می‌دهد. این پورتال هم چنین امکان دسترسی به سرویس‌های دیگر یاهو مانند ایمیل یاهو، نقشهٔ یاهو، امور مالی یاهو، گروه‌های یاهو و یاهو مسنجر را می‌دهد.

ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی و استفاده از ردیابی

روزنامه نیویورک تایمز نشان داد که یاهو می‌تواند داده‌ها را به خصوص نام‌های کاربری جمع‌آوری کند. اندازه‌گیری‌ها در دسامبر ۲۰۰۷ نشان داده‌است که یاهو در هر ماه می‌تواند ۲۵۰۰ پروندهٔ بازدیدکنندهٔ خود را ذخیره کند و نیز می‌تواند تا ۱۳ ماه، سایت‌هایی که بازدیدکننده در جستجوگر یاهو تایپ کرده‌است را ذخیره کند. با این حال آدرس آی پی کاربرانی که با یاهو جستجو می‌کنند، پس از ۳ ماه حذف خواهد شد.

در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۲، یاهو اعلام کرد که به کاربرانش اجازه می‌دهد وب‌سایت بازدیدشده و تبلیغات سفارشی را ردیابی کنند.

ارتباط

یاهو خدمات ارتباطی گسترده‌ای مانند ایمیل یاهو فراهم می‌کند. در مارس ۲۰۰۷، یاهو اعلام کرد که ذخیره‌سازی ایمیل‌ها کاربران ایمیل یاهو نامحدود شده‌است.

یاهو همچنین خدمات شبکه‌های اجتماعی مانند وب‌سایت شخصی یاهو، یاهو °۳۶۰، خوشمزه، فلیکر و یاهو وزوزرا ارائه می‌دهد. در دسامبر ۲۰۱۰ گزارش شد که یاهو، یاهو وزوز، MyBlogLog و تعداد انگشت‌شماری از محصولات دیگر خود را خواهد بست.

در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۰۷، عکس یاهو در حمایت از فلیکر بسته شد. در ۱۶ اکتبر سال ۲۰۰۶، یاهو اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد از یاهو °۳۶۰ حمایت و پشتیبانی کند و سرانجام یاهو، یاهو °۳۶۰ را بست.

محتوا

شرکای یاهو برای محصولات یاهو مانند ورزش‌های یاهو، امور مالی یاهو، موسیقی یاهو، فیلم‌های یاهو، اخبار یاهو، پاسخ‌های یاهو و بازی‌های یاهو و ارائه محتوای رسانه‌ها و اخبار، مطلب ارائه می‌دهند. یاهو نیز خدمات شخصی و یاهوی مرا فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند مورد علاقه‌های خود را بر روی یک صفحه پیدا کنند.

در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۰۸، یاهو، یاهو شاین را راه‌اندازی کرد که یک سایت مناسب برای زنان به دنبال اطلاعات و مشاوره بین سنین ۲۵ و ۵۴ است.

شرکت‌های خدمات اینترنتی

یاهو با شرکت‌های ارائه‌دهندهٔ پهنای باند مانند AT&A (از راه BellSouth و SBC) همکاری دارد. همچنین یاهو با ورایزون ارتباطات، راجرز ارتباطات و مخابرات بریتانیا همکاری دارد.

موبایل

یاهو موبایل، خدمات ایمیل، پیام‌های فوری، وبلاگ‌نویسی با تلفن همراه، خدمات اطلاع‌رسانی، جستجو و هشدار را ارائه می‌دهد. خدمات تلفن‌های همراه دوربین‌دار شامل سرگرمی، زنگ‌ها و عکس‌های یاهو است.

در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۰۷، یاهو سیستم جستجوگر خود را برای تلفن‌های همراه با نام oneSearch ارائه داد. مقامات یاهو اظهار داشتند که این جستجوگر فقط نباید وب‌های معمولی را جستجو کند و باید بتواند اطلاعات واقعی شامل عناوین خبری، عکس‌های سایت یاهو فلیکر، لیست کسب و کار، آب و هوای محلی و لینک‌های سایت‌های دیگر در سایت یاهو را جستجو کند.

تجارت

یاهو خدمات بازرگانی زیادی مانند خرید یاهو، املاک یاهو و مسافرت یاهو که کاربران در آن‌ها می‌توانند اطلاعات جمع کنند، معاملات تجاری انجام دهند و خرید آنلاین کنند. مزایده یاهو در سال ۲۰۰۷ برای آسیا قطع شده‌است.

کسب و کار کوچک

یاهو ارائه‌دهندهٔ خدماتی مانند دامنه میزبانی وب یاهو، راه حل بازرگانی یاهو، ایمیل کسب و کار یاهو و فروشگاه یاهو است که به بازرگانان کوچک و حرفه‌ای اجازه می‌دهد فروشگاه‌های آنلاین خود را با استفاده از ابزار یاهو بسازند.

در ۲۴ مه ۲۰۱۲، یاهو مرورگر اینترنت راه‌اندازی کرد. این مرورگر در حال حاضر برای دستگاه‌های تلفن همراه اپل در دسترس است و روی دسکتاپ است.

تبلیغات

درآمد یاهو از جستجوگرش، تبلیغات محلی، محصولات، خدمات، وب‌سایت و … به دست می‌آید.

پس از بسته شدن نسخهٔ بتا در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۰، شبکهٔ یاهو بازسازی شد و در نسخهٔ جدید یک ابزار تبلیغاتی روی شبکه قرار داده شد که کاربرانی که در یاهو تبلیغ می‌کنند، می‌توانند از این راه کسب درآمد کنند.

سیستم جدید تبلیغات اینترنتی یاهو در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد و پاناما نام گرفت که قابلیت خرید و فروش را دارد. این سیستم این اجازه را به تبلیغ‌کنندگان خود می‌دهد که تبلیغ مورد علاقهٔ خود را جستجو کنند. از راه پاناما، یاهو قصد دارد درآمد زیادی از تبلیغات به دست آورد.

در ۷ آوریل ۲۰۰۸، یاهو اعلام کرد APT از یاهو که در اصل !AMP نامیده می‌شود، بسترهای نرم‌افزاری مدیریت آنلاین تبلیغات خواهد شد. بسترهای نرم‌افزاری به دنبال تبلیغات و خرید و فروش و بازار ساده است. این سرویس در سپتامبر ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد.

در سپتامبر ۲۰۱۱، یاهو مشارکت استراتژیک در فروش تبلیغات به راه انداخت که از دو رقیب برترش AOL و مایکروسافت پیشی گرفت.

یاهوی بعدی!!!

یاهو پس از زمین انکوباسیون، برای فناوری‌های آیندهٔ خود در حال حاضر در تست بتا می‌باشد. صفحهٔ آن توسط جری یانگ و شین آن توسط دیوید فیلو ساخته خواهد شد.

درآمد تبلیغاتی

در ژانویه ۲۰۱۰، یاهو بزرگ‌ترین سهم بازار جهان را در تبلیغات نمایش آنلاین برگزار کرد.

ارائه خدمات در ایران

در سپتامبر ۲۰۱۳، یاهو! اعلام کرد که با ایران قطع ارتباط خواهد کرد و در همین راستا، نام ایران از فهرست کشورهایی که هنگام نام‌نویسی پست الکترونیک دیده می‌شود حذف شده‌است. بدین ترتیب کاربران مقیم ایران با توجه به سیستم جدید عضویت در پست الکترونیک یاهو! مبنی بر ضرورت واردکردن شماره تلفن کاربر، نخواهند توانست در آن حساب جدید باز کنند. گفته می‌شود دسترسی به سرویس یاهو! مسنجر نیز برای کاربران ایرانی غیرفعال خواهد شد.

در سپتامبر ۲۰۱۴، یاهو! با واردکردن نام ایران داخل فهرست پیش‌شماره کشورها در صفحهٔ ثبت‌نام، امکان ساخت حساب کاربری را برای کاربران ساکن ایران فراهم نمود.

تغییر نام یاهو به آلتابا

بعد از معامله ۴٫۸ میلیاردی دلاری مبنی بر خرید دارایی‌های اینترنتی شرکت یاهو، یاهو گزارش داد که نام خودش را به آلتابا تغییر خواهد داد. سخنگوی شرکت یاهو تأیید کرد که تیم مدیریتی این شرکت با تغییر نامش به آلتابا (Altaba Inc) از این کمپانی بزرگ کوچ می‌کند. طبق این گزارش در اولین فرصت ماریسا مایر، مدیرعامل این شرکت، پس از نهایی کردن قرارداد با شرکت ورایزون از هیئت مدیره کناره‌گیری خواهد کرد. یاهو همچنین در بیانیه دیروز خود اعلام کرد شرکتی که پس از تکمیل این انتقال باقی می‌ماند، «آلتابا» نامیده خواهد شد. هک اطلاعات بیش از ۱ و نیم میلیارد کاربر یاهو، انتقال آن را به شرکت «ورایزن کامیونیکیشنز» با ابهامات زیادی روبرو کرده‌است. مدیران ورایزن ممکن است به دلیل افزایش بی‌اعتمادی کاربران به یاهو، از خرید این شرکت صرف‌نظر کنند.

 

http://bayanbox.ir/download/89727334419196501/1346049670-world.png منبع مورد استفاده برای این مطلب: ویکی پدیای فارسی

 

سامانه سجام بورس چیست؟

با گسترش دانش افراد راجع به بازار سرمایه و همچنین آگاهی نسبت به مزایای آن، تعداد سهامداران روز به روز در حال افزایش است. ورود سهامداران جدید مساوی با تزریق سرمایه هنگفت است. یکی از اقدامات مفید در راستای راحتی سهامداران، راه‌اندازی سامانه سجام است. سجام، مخفف عبارت سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان است، که جهت تسریع عملیات احراز هویت مشتریان، مبارزه با پول‌شویی و … راه‌اندازی شده است.

افراد حقیقی و حقوقی با ثبت نام در سجام بورس می‌توانند از کلیه خدمات بازار سرمایه استفاده کنند. طبق دستورالعمل سازمان بورس و سپرده‌گذاری مرکزی، تمامی افراد فعال در بازار سرمایه که شامل فعالان بازار بورس و بازار بدهی، سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبد گردانی و به‌طورکلی تمام افرادی که هر نوع دارایی مالی دارند باید در سامانه سجام احراز هویت شوند.

سجام در دسته سامانه‌های زیرساختی بازار سرمایه بوده و هدف آن کسب درآمد نیست. همچنین، به لحاظ گستردگی ارائه خدمات نیز سامانه‌ای ملی محسوب می‌شود. سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان سجام، مسئولیت خودکار فرآیند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان بازار سرمایه را بر عهده دارد. با راه‌اندازی این سامانه نه‌تنها شاهد تسهیل در گردآوری اطلاعات سهامداران هستیم، بلکه با تجمیع اطلاعات و سوابق معاملاتی، شفافیت بازار نیز با رشد قابل‌توجهی همراه شده است.

مزایای ثبت نام در سجام چیست؟

۱- شما با ثبت اطلاعات شخصی و سهامداری خود به تجهیز و طبقه‌بندی بانک اطلاعاتی بازار سرمایه و نهادهای مالی کمک شایانی می‌نمایید.

۲- با یکپارچه شدن این اطلاعات، دسترسی به آن‌ها راحت خواهد بود و شما مجبور نیستید برای به دست آوردن هر اطلاعاتی به چند سازمان مراجعه نمایید.

۳- همچنین شما با یک‌بار ثبت‌نام در این سامانه، برای انجام اموری چون اخذ کد بورسی، صدور کد سبد گردانی، تغییر کارگزاری، تغییر صندوق، دریافت سود سهام و … دیگر نیاز به مراجعه مداوم به دفاتر کارگزاری و پیشخوان دولت برای انجام عملیات احراز هویت نخواهید داشت.

۴- یکی از مهم‌ترین دلایل پیدایش سجام، مبارزه با پول شویی و تأمین مالی غیرمجاز است.

۵- مزیت بعدی، کوتاه شدن دست سوءاستفاده گران به اطلاعات سرمایه‌گذاران است. اطلاعات شما در این سامانه محفوظ است.

۶- شما بدون نیاز به احراز هویت مجدد و تکمیل فرم کامل می‌توانید از خدمات مؤسسات فعال در بازار مالی بهره‌مند شوید. به‌عنوان‌مثال، اگر بخواهید کارگزاری یا صندوق سرمایه گذاری خود را عوض کنید، دیگر نیازی نیست، مدام مشغول پر کردن فرم باشید. سجام این مشکل را برای همیشه حل می‌کند.

۷- سود شرکت‌های بورسی که در آن سهامدار هستید بدون نیاز به مراجعه به بانک و به‌صورت مستقیم به‌حساب بانکی (که به سامانه سجام معرفی کرده‌اید) واریز خواهد شد.

۸- سامانه سجام درگاه ورودی مردم برای خدمات سهام عدالت نیز است. به‌زودی سهام عدالت در قالب صندوق‌های ETF (قابل معامله) قابل‌خرید و فروش خواهند شد که هر فرد از طریق سامانه سجام به سهام عدالت خود دسترسی خواهد داشت.

چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟

برای عضویت و ثبت اطلاعات در سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان نیاز به طی کردن مراحل زیر است:

۱- وضعیت اولیه

۲- تکمیل فرم‌ها

۳- تائید استعلام و دریافت کد پیگیری

۴- مراجعه به مراکز احراز هویت

۵- انجام عملیات احراز هویت در مراکز منتخب

۶- تائید سهام‌دار در سامانه سجام بورس

اگر شما به تازگی می‌خواهید وارد حوزه معاملات در بازار سرمایه بشوید ضمن پر کردن فرم‌های کارگزاری می‌بایست حتماً اطلاعات خواسته‌شده در سامانه سجام بورس را نیز تکمیل نمایید تا پس از گذراندن مراحل و مشاهده نهایی شدن اطلاعات، یک کد ده رقمی به شماره همراه اعلامی به سامانه ارسال می‌گردد و شما حتماً باید این کد را به مسئول کارگزاری اعلام فرمایید تا فرآیند ثبت‌نام شما در کارگزاری کامل گردد. حال به‌صورت مرحله به مرحله به شما توضیح می‌دهیم که ثبت نام در سامانه سجام بورس چگونه انجام می شود.

سجامی شدن شخص حقوقی بعد از سجامی شدن اعضای هیئت‌مدیره، صاحبان امضا و اشخاص مجاز به سفارش آن شخصیت حقوقی به‌صورت خودکار انجام می‌شود. بر اساس اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، کلیه‌ی سرمایه‌گذاران فعال در بازار سرمایه کشور، مکلف‌اند ضمن مراجعه به سامانه سجام و تکمیل پرسشنامه، نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام نمایند. لازم به ذکر است پس از گذشت مهلت، کد معاملاتی اشخاصی که در سامانه فوق‌الذکر، ثبت‌نام ننموده‌اند، غیرفعال خواهد گردید

برای مشاهده روش ثبت نام در سامانه سجام به صورت تصویری روی لینک زیر کلیک کنید.

 کلیک کنید.

 

منبع توضیحات و آموزش : کارگزاری بورسیران

ادامه مطلب

نحوه احراز هویت سجام در اپلیکیشن سیگنال

 

اطلاعات اولیه

۱- برای انجام احراز هویت غیر حضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال ابتدا این نرم افزار را باز کنید.

 

۲- در این مرحله برای آنکه مرحله احراز هویت آغاز شود ، گزینه مربوط به احراز هویت سجام را فعال کنید .

 

۳- بعد از آنکه گزینه احراز هویت سجام را فعال کردید یک صفحه نمایش داده می شود که باید در قسمت مربوطه کد ملی و کد پیگیری سجام که در زمان ثبت نام برای شما پیامک شده را وارد کنید .

 

۴- بعد از آنکه گزینه تایید را در مرحله قبل فعال کردید یک کد تایید پنج رقمی به همان شماره ای که در زمان ثبت نام سجام وارد کرده اید ارسال می شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد کرده و تایید کنید  .

 

پرداخت هزینه احراز هویت غیر حضوری

 

۵- لازم به ذکر است که برای انجام احراز هویت آنلاین نوع تلفن همراه شما نیز مهم است ، در صورتی که تلفن همراه شما اندروید کمتر از پنج باشد نمی توانید احراز هویت غیر حضوری را با استفاده از آن انجام دهید بنابراین هزینه ای واریز نکنید چون امکان بازگشت این هزینه وجود ندارد . اگر تلفن همراه شما برای انجام احراز هویت مناسب است در صفحه ای که برای شما نمایش داده شده است گزینه پرداخت را انتخاب کنید .

 

۶- بعد از آنکه پرداخت انجام شد صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود . دقت کنید که حتما از گزینه برگشت به سایت پذیرنده استفاده کرده و گزینه برگشت در تلفن همراه خود را استفاده نکنید .

 

۷- در این مرحله لازم است گزینه بازگشت به فرآیند احراز هویت را فعال کنید .

 

اطلاعات کارت ملی و گرفتن عکس و فیلم از شخص

 

۸- حال باید سریالی که در پشت کارت ملی شما درج شده است را وارد کنید . اگر شما کارت ملی ثبت نام کرده اید اما هنوز به دستتان نرسیده ، کد پیگیری ثبت نام خود را در این قسمت وارد کنید .

 

۹- در این مرحله باید عکس متقاضی احراز هویت در سامانه ثبت شود با کلیک بر روی علامت ( + ) و دادن مجوز دسترسی به تلفن همراه اقدام به تهیه عکس کنید .

 

۱۰- عکس شما باید در محدوده ای که طبق تصویر زیر نمایش داده شده قرار گیرد .

 

۱۱- بعد از تایید ، عکس گرفته شده برای شما نمایش داده می شود در صورتی که این عکس معیار های لازم را ندارد باید آن را حذف و اقدام به گرفتن یک عکس جدید کنید . در غیر این صورت گزینه مرحله بعد را فعال کنید .

 

۱۲- حال نوبت به ثبت نمونه امضا ثبت نام کننده می رسد که به این منظور باید روی یک کاغذ سفید امضای خود را به ثبت رسانده و بعد از انتخاب علامت ( + ) عکس آن را به ثبت برسانید .

 

۱۳- پس از آن  یک متن به صورت کاملا تصادفی برای شما به نمایش در می آید ، بعد از آنکه یکبار آن را خواندید و برای انجام فرآیند ضبط آماده بودید گزینه ضبط ویدیو را انتخاب کرده و در حالتی که چهره شما دقیقا در مرکز صفحه قرار گرفته ، متن را بخوانید .

 

در نهایت

 

۱۴- در این مرحله تمام اطلاعات نمایش داده می شود که در صورت تایید آن ها باید گزینه تایید اطلاعات را انتخاب کنید .

 

۱۵ – اگر مراحل احراز هویت به طور کامل و صحیح انجام گرفته باشد صفحه ای با مضمون موفق بودن درخواست برای شما نمایش داده می شود که پس ازآن بایستی منتظر پیامک اطلاع رسانی از طرف شرکت سپرده گذاری مرکزی بمانید .

ادامه مطلب

تعریف ارز چیست؟(Whats Meaning Of Currency)

ارز عموماً نوع پذیرفته‌شده‌ای از پول است که شامل سکه و اسکناس های کاغذی می‌شود و توسط دولت توزیع شده و در داخل اقتصاد گردش دارد. ارز که به عنوان واسطه مبادله کالا و خدمات مورداستفاده قرار می‌گیرد، پایه و زیربنای کسب‌وکارها به حساب می‌آید.

به صورت عمومی، هر کشور ارز مخصوص به خود را دارد. مثلاً ا‌رز رسمی کشور سوئیس، فرانک و ار‌ز رسمی ژاپن ین است. یک استثنا در مورد یورو وجود دارد که به عنوان ارز چندین کشور اروپایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگرچه هر نوع ار‌ز مختص یک کشور به حساب می‌آید اما در مواردی ممکن است سایر کشورها ارز سایر کشورها را در کشور خود قانونی اعلام کنند. مثلاً، السالوادور و پاناما استفاده از دلار را آزاد کرده‌اند.

بلافاصله بعد از به وجود آمدن ضرب سکه در ایالات متحده آمریکا در سال ۱۷۹۲، ساکنین آمریکا از سکه های اسپانیایی استفاده می‌کردند چرا که این سکه ها سنگین‌تر بودند و ارزش بیشتری داشتند!

ارزهای جدید

بعضی از انواع پول‌های جدید، مثل کریپتوکارنسی (cryptocurrencies)، بیت کوین (bitcoin)، داگ کوین (dogecoin) و سایر ارزهای آنلاین و ارزهای برند به هیچ کشور خاصی تعلق ندارند. ارزهای برند، مثل کارت های اعتباری هوایی یا اعتبار در بازی های آنلاین به نسبت ارزش محصولات یا خدماتی که به آن وابسته هستند، ارزش گذاری می‌شوند. نظارت بر روی ارزهای دیجیتال کاملاً غیرمتمرکز است و نرخ مبادله ار‌ز دیجیتال می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه به شدت تغییر کند.

ارزهای محلی

ارزهای محلی، ارزهایی هستند که با هدف تجارت در یک منطقه کوچک بوده و از نظر ملی مورد حمایت نیستند. برای مثال در کشور آمریکا انواع مختلفی از ارزهای محلی وجود دارند که خودشان تاریخچه‌ای قبل از تأسیس بانک‌های ملی و ایالتی دارند. سایر نمونه‌هایی که در آن از ار‌ز محلی استفاده شده شامل نوعی از شبه ارز محلی به شکل قرض های دولتی است که به عنوان ارز مورداستفاده بوده‌اند. در بیشتر موارد، تنها بانک مرکزی یک کشور است که حق توزیع پول را دارد.

سرمایه گذاران اغلب ارز را در بازار بورس خارجی معامله می‌کنند. نرخ مبادله ا‌رز نرخی است که در آن دو نوع ا‌رز مختلف می‌توانند با یک دیگر مبادله شوند. این نرخ ها می‌توانند «شناور» یا «ثابت» باشند. نرخ ارز شناور یعنی ارزش تغییرات ار‌ز در رابطه با مکانیزم های بازار خارجی تعیین می‌شود و نرخ ار‌ز ثابت هم نرخی است که ارزش آن با ارز دیگری مثل طلا یا یک سبد از ارزهای مختلف گره خورده است.

ارزهای تبدیل پذیر

بیشتر ارزها، مثل دلار آمریکا می‌توانند با سایر ارزها در بازار پول مورد معامله قرار بگیرند یا تبدیل شوند. اشخاص مثل توریست های بین المللی که می‌خواهند ار‌ز خود را مبادله کنند معمولاً این کار را در صرافی ها و یا بانک ها، بدون هیچ محدودیتی انجام می‌دهند. این ارزها به عنوان ارزهای کاملاً تبدیل‌پذیر در نظر گرفته می‌شوند. ارزهای نیمه تبدیل‌پذیر آن‌هایی هستند که یک بانک مرکزی بر آن‌ها نظارت دارد. بانک های مرکزی بعضی اوقات این کار را با کنترل جریان نقدی و سرمایه گذاری بین المللی انجام می‌دهند. ارزهای غیر تبدیل‌پذیر ارزهایی می‌باشند که در بازار خارجی شرکت نکرده و اجازه تبدیل‌شدن به سایر ارزها به‌طور مستقیم را ندارند.

 

http://bayanbox.ir/download/89727334419196501/1346049670-world.png منبع: خبرگزاری تابناک

ادامه مطلب

همکاری در فروش چیست؟

وقتی شما به شیوه‌ای برای یک سایت فروشی را ایجاد می‌کنید و به‌ازای آن پورسانت دریافت می‌کنید، در این حالت فروش با همکاری شما اتفاق افتاده است و در واقع شما همکاری هستید که برای سایت مدنظر فروش ایجاد کرده‌اید.

همکاری در فروش از طریق شبکه واسط یا خود سایت هدف ارائه می‌شود و در این دوره ما می‌خواهیم با همین سیستم درآمد‌های قابل توجه و جذابی را ایجاد کنیم.

 

همکاری در فروش دیجی‌کالا چیست؟

دیجی‌کالا پربازدیدترین و پرفروشترین سایت فروشگاهی ایران است و اکنون می‌توان گفت بزرگترین سیستم‌ همکاری‌ در ‌فروش ایران نیز متعلق به همین مجموعه است.

سیستمی که بیش از ۳۰ هزار سایت در آن مشغول به فروش هستند و تا کنون بیش از ۲.۵ میلیارد تومان به همکاران خود که برای آن فروش ایجاد کرده‌اند کمیسیون پرداخت کرده است.

می توان با یادگیری روش‌های فروش از طریق سیستم همکاری در فروش که در دنیا سالهاست اجرا می‌شود در سیستم دیجی‌کالا نیز درآمد قابل توجهی کسب کرد.

 

همکاری در فروش دیجی کالا و دیجی استایل

 

خبر خوب: دیجی‌استایل نیز به این سیستم پیوست…

اتفاقی که جدیدا پیش آمده است این است که دیجی‌استایل نیز در پنل دیده می‌شود و می‌توان برای آن نیز درآمد ایجاد کرد و همین موضوع براحتی می‌تواند نوید درآمد‌های بالاتری را بدهد که می‌توان در سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا ایجاد کرد.

 

چقدر می‌توان از این سیستم درآمد کسب کرد؟

من با خودم قراری گذاشته بودم که وقتی درآمد من با سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا به ۱۰ میلیون تومان رسید برای آن دوره‌ای ایجاد کنم و سایت‌های دیگری رو می‌شناسم که همین ماه گذشته بیش از ۵۰ میلیون تومان درآمد ایجاد کردند.

اگر متمرکز وقت خود را برای انجام کارهایی که در دوره آموزش داده می‌شود بگذارید و یا کمی سئو بدانید قطعا درآمد شما به‌زودی به جایگاهی می‌رسد که همکاری در فروش کار اصلی شما خواهد شد.

 

در این دوره چه چیزهایی آموزش داده می‌شود؟

  • ایجاد یک نگرش جدید به شیوه درآمدزایی آنلاین
  • همکاری در فروش از ابتدا تا کنون
  • روش ایجاد درآمد از سیستم‌های همکاری در فروش
  • آشنایی و شروع با سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا
  • چگونه با سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا کار کنیم؟
  • شیوه‌های درآمدزایی از سیستم دیجی‌کالا و تجربه‌های ما
  • روش‌های ایجاد درآمد در سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا
  • شناسایی همکاران برتر که درآمد‌های بالا دارند و نحوه کار آنها
  • روش‌های بازاریابی و نحوه ایجاد فروش مستقیم در دیجی‌کالا
  • چگونه می‌توان از دیجی‌کالا بالاترین کمیسیون پرداختی را گرفت؟
  • چه کنیم تا کاربران از طریق ما از دیجی‌کالا خرید کنند؟
  • آموزش روش‌های جهانی ۱۰۰٪ کاربردی برای همکاری در فروش
  • چگونه بدون داشتن سایت در همکاری در فروش دیجی‌کالا درآمد کسب کنیم؟
  • روش ایجاد یک سیستم اتوماتیک که از دیجی‌کالا درآمد کسب می کند.

 

برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید.

http://bayanbox.ir/download/6056917439432060892/1346049551-old-go-bottom.png دوره آموزش کسب درآمد از دیجی کالا-کلیک کنید

ادامه مطلب

فعال کردن قابلیت مجازی سازی در مادربردهای گوناگون

مجازی سازی چیست؟

مجازی سازی عبارتست از به وجود آوردن یک محیط یا یک سیستم غیر واقعی بر روی یک سیستم مادر(با استفاده از منابع سیستم مادر)

در واقع شما با استفاده از منابع موجود روی سیستم مادر اعم از رم،حافظه ، گرافیک و سی پی یو یک سیستم دیگر را با توجه به نیازتان به صورت غیر واقعی و وابسته به مادر به وجود می آورید.

 

چرا مجازی سازی کنیم؟

احتمالا برای شما پیش آمده است که برای دسترسی به ویژگی ها یا نرم افزارهایی که قابلیت اجرا روی سیستم عاملتان را ندارند ،نیازمند یک سیستم عامل دیگر شده باشید.

یا برای اجرای برنامه ها و نرم افزارهای سیستم عامل های اندروید و آی او اس روی ویندوز یا مکینتاش نیاز به یک برنامه مجازی ساز داشته باشید.

یا برای ایجاد ارتباط بین چند دستگاه نیاز به سرور مجازی داشته باشید.

در این صورت شما بایستی یک ماشین مجازی ساز داشته باشید که بتواند روی سیستم مادرتان این کار را انجام دهد.

 

قابلیت مجازی سازی

شما برای استفاده از ماشین ها و نرم افزارهای مجازی سازی بایستی روی سیستم مادر این امکان را داشته باشید ،درغیر این صورت شما نمیتوانید هیچ محیط یا سیستم عامل مجازی روی سیستم ایجاد کنید و با ارور هایی مبنی بر عدم توانایی در ساخت ماشین یا سیستم مجازی روبه رو می شوید.

به تعدادی از ارور هایی که ممکن است مشاهده بشود توجه کنید:

host supports Intel VT-x, but Intel VT-x is disabled

VT-x/AMD-V hardware acceleration is not available on your system

The processor on this computer is not compatible with Hyper-V

فعالسازی قابلیت مجازی سازی (Virtualization)

برای اجرای نرم افزارهای مجازی ساز باید مادربورد شما از این قابلیت پشتیبانی کرده و فعال شده باشد. این قابلیت نام‌های متفاوتی می‌تواند داشته باشد:

Intel VT-x
Intel-V
AMD-V
SVM Support
V-Support
Virtualization Technology
Intel Virtualization Technology
Virtualization Extensions
Vanderpool
Virtual machin mode
Virtualization Extensions

در پردازنده‌های AMD معمولا این قابلیت به صورت پیشفرض فعال است ولی در پردازنده‌های Intel باید این قابلیت به صورت دستی فعال شود. به Bios خود رفته و یکی از نام‌های بالا و یا شاید نامی مشابه نام‌های بالا را بیابید و فعال کنید.

چند حالت از این گزینه را در تنظیمات Bios ببینید:

آموزش فعال کردن قابلیت مجازی سازی (Intel VT-x ، AMD-V ، Intel-V) در CPU

آموزش فعال کردن قابلیت مجازی سازی (Intel VT-x ، AMD-V ، Intel-V) در CPU

آموزش فعال کردن قابلیت مجازی سازی (Intel VT-x ، AMD-V ، Intel-V) در CPU

آموزش فعال کردن قابلیت مجازی سازی (Intel VT-x ، AMD-V ، Intel-V) در CPU

نکته *** در صورتی که HyperV روی ویندوز شما فعال باشد نمی توانید از نرم افزارهای مجازی سازی دیگر مانند Vmware استفاده کنید.

 

رفع تداخل HyperV با ماشین و نرم افزارهای مجازی سازی

قابلیت Hyper-V که ممکن است در ویندوز فعال باشد ممکن است باعث ایجاد تداخلاتی با نرم افزارهای ویرچوال باکس و VmWare شود و بهتر است که آن را غیر فعال کنید. بدین منظور به Control Panel رفته و عبارت Windows features را جستجو کرده و روی عبارت Turn Windows features on or off کلیک می‌کنیم. در لیست نمایش داده شده تیک Hyper-V را بر می‌داریم.

 

نرم افزار بررسی قابلیت مجازی سازی در ویندوز

 

منبع آموزش : داتیس


ادامه مطلب
در صورتی که به تازگی از ویندوز های ۷ یا ۸٫۱ به ویندوز ۱۰ مهاجرت کرده اید، حتما میدانید که در این نسخه از سیستم عامل، دیگر از برنامه Windows Photo Viewer که برای نمایش عکس ها در ویندوز ۷ و ۸٫۱ استفاده می شد خبری نیست و شما برای مشاهده تصاویر میبایست از اپلیکیشن Photos استفاده کنید.

اپلیکیشن Photos یکی از اپلیکیشن های جدید و پیشفرض ویندوز ۱۰ است که برای نمایش عکس ها کاربرد دارد. اما متاسفانه این اپلیکیشن سه مشکل عمده دارد که برخی از کاربران را مایل می سازند تا از همان برنامه قدیمی نمایش عکس در ویندوز استفاده کنند.

این سه مشکل عمده، سنگین بودن و کند عمل کردن برنامه Photos ، تحت مترو بودن و کیفیت پایین نمایش عکس ها است. در مطلب امروز تصمیم داریم نحوه فعالسازی برنامه Windows Photo Viewer در ویندوز ۱۰ که برای نمایش تصاویر کاربرد دارد راآموزش دهیم.


 مرحله اول: ابتدا فایل PhotoViewer را از طریق این لینک دانلود و از حالت فشرده خارج کنید.

مرحله دوم: بر روی فایل دانلود شده (PhotoViewer.reg) دوبار کلیک کنید تا اجرا شود.

فعالسازی Windows Photo Viewer در ویندوز ۱۰ +ترفند


مرحله سوم: حال ویندوز یک پیغام با عنوان " آیا می خواهید این فایل اجرا شده بر روی رجیستری اعمال شود؟" به شما نمایش می دهد که نیاز است برای تایید بر روی کلید Yes کلیک کنید.

فعالسازی Windows Photo Viewer در ویندوز ۱۰ +ترفند 

مرحله چهارم: اکنون پس از مشاهده پیغام زیر، برنامه Windows Photo Viewer روی ویندوز ۱۰ شما فعال خواهد شد.

فعالسازی Windows Photo Viewer در ویندوز ۱۰ +ترفند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

http://bayanbox.ir/download/9202916035015554956/t-logo.png

همانگونه که میدانید نرم افزار تلگرام امروزه در بین کاربران ایرانی به خاطر سهولت استفاده و امنیت خاص خودش بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.در این میان افرادی نیز هستند که میخواهند شماره های کاری و اکانت کاری خود را از اکانت شخصی و خانوادگی خود جدا کنند و نیاز به چند اکانت تلگرام دارند.
در این مطلب ما به شما روش استفاده از چند اکانت با شماره های مختلف را آموزش می دهیم.
برای یادگیری این آموزش به لینک زیر مراجعه کنید...

http://bayanbox.ir/download/6061282109032997355/Links-icon.png رفتن به صفحه آموزش(کلیک کنید)